12 Nisan 2012 Perşembe

I Am Love

Io Sono L'amore - I Am Love - Benim Adım Aşk

Yönetmen: Luca Guadagnino
Dram, Romantik


Lütfen önce filmin afişini bir inceleyelim. Bazı filmler de afiş o kadar çok şey anlatır ki film hakkında (ya da bana öyle geliyor). Pembe elbisesiyle çok farklı bir kadın var orada ki insanların içinde.
Tilda Swinton seviyorsanız eğer zaten sadece onun için izlenir bu film.
Bir aşk, ihanet filmi aslında I am love.
Emma ( Tilda Swinton) bir rus göçmeni, Milan'ın ileri gelen ailelerinden birinin de gelini. Mükemmel bir eş, anne, evine karşı bütün sorumluluklarını yerine getiren bir kadın. Fakat Emma'yı anlamaya başladığınızda görüyoruz ki o aslında adını bile unutmuş, kim olduğunu bilmeyen, olması istenen kişiye dönüşmüş bir kadın.

Şirketin başına geçmekten başka hayalleri olan bir oğul, lezbiyen bir kız evlat, sonra bir anda hayatına giren oğlunun arkadaşı Antonio (Edoardo Gabbriellini). Antonio ile yemek muhabbetine başlayan bir yakınlaşma. Emma burada adamın baya peşinde dolaştı ama herşey çok da tesadüfi olmadı ve tabi ki aşk, yasak bir ilişki, ihanet.

Emma burada oğluna mı ihanet etti yoksa kocasına mı diye sordum kendime filmi izlerken. Çünkü Emma aslında çok büyük bir şeyi kaybetti bu ilişki ile. Bir kaza ve herşeyin açığa çıkması. Açığa çıkaran da kendisi zaten. Emma'yı bu şekilde cezalandırılmış olarak bile düşünebilirsiniz ama onun o evden koşarak gitmesi bence vicdan azabı hissetmediğinin ve bunu pek de ceza olarak görmediğinin kanıtı. Bir şey bekliyormuş olmuş ve kaçmış gitmiş gibi.


Film öyle bir anda bitiyor ki kalakalıyorsunuz. Devamı olması gerek gibi düşünüyorsunuz.
Bana sadece şunu dedirtti bu film "Bazı aşklar sizi olmadığınız bir insana dönüştürürken, bazı aşklar kendiniz olmanızı sağlar"

Film çok durağan. Benim gibi Tilda Swinton hayranlığınız yoksa sıkılma ihtimaliniz bile yüksek. Neydi bu şimdi bile diyebilirsiniz.

IMDB Puanı: 6.9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder