29 Mart 2012 Perşembe

We Need to Talk About Kevin

We Need to Talk About Kevin - Kevin Hakkında Konuşmalıyız

Dram, gerilim
İngiltere yapımlı Lionel Shriver’ın ödüllü romanından uyarlama, Lynne Ramsay yönetmenliğinde ki filmimiz de Tilda Swinton baş rolde (sen ne muhteşem kadınsın Tilda!) ve yeni bir yıldız doğuyor Ezra Miller!


Bu film uzun süre heyecanla bekledim ve beni yanıltmadı.
Konumuz özetle oğlu katil olan bir annenin yaşadıkları. Bence konu bu kadarla kalmıyor ama. Her kadın anne olarak doğmazın da filmi bence. Aşağıdaki fotoğraf bile bence filmi özetler nitelikte. Anne oğlunu sevemedi, hiçbir zaman sahiplenemedi ve oğlu ondan alabileceği en kötü şekilde intikamı aldı. Çocuğun yaptığı herşeyin anneye karşı olduğunu yapıldığını düşünüyorum. Sonunda annenin elindeki herşeyi aldı!




Bütün film boyuna çocuğun baba ile çok yakın olduğunu sandığımız halde aslında babanın hiç bir fonsiyonu olmadığını da görüyoruz filmin sonunda. Çocuk için belki de değer verdiği ama bir yandan da sevgi- nefret arasında sıkıştığı tek insan annesi. Annenin toplum karşısında düştüğü durum, dışlanma ise iç parçalayıcı nitelikte. İnsanlar çok acımasız olabiliyor.

Film bence derinliği olan ve gerçekten anlamaya çalışılarak izlenmesi gereken bir film.

Ben bu tarz filmleri seviyorum, özellikle filmlerin "bir sonu" "açıklaması" olması gerektiğini düşünenler bence izlememeli, sıkabilir. Bu film herşeyi önünüze sunmayacak, anlamanızı bekleyecek ve sizi darmadağın edecek bir film.

IMDB puanı 7.7

Not: Bazı siteler de film ile ilgili bir anne ve çocuk ilişkisinin bu şekilde olamayacağı ve filmi gerçekçi bulmadıklarını söyleyen yorumlar okudum ama tam tersini düşündüğüm için belki de film bana çok gerçekçi geldi. Anne olmanın çocuk doğduğu anda sihirli bir değneğin kafamıza vurularak bize bahşedilen bir şey olmadığını düşünüyorum çünkü. Anneliğin kutsal bıdı bıdılarına da pek inanmam. Sonradan öğrendiğimiz bir şey belki de annelik, bazılarımız bunu seviyor, öğreniyor bazılarımız sadece görev gibi yapıyor. Ama işte zaten tam da burada düşünmeliyiz, ortaya çıkan şey bir insan ve o bizim ellerimizde. Biz bunu gerçekten istiyor muyuz?
Filmden bolca etkilenen insan notu oldu bu da :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder