25 Eylül 2012 Salı

My Left Foot - The Story of Christy Brown

My Left Foot

Yönetmen: Jim Sheridan
Biyografi, Dram
İrlanda - 1989


Christy Brown'un gerçek hayat hikayesidir. Beyin felci ile dünyaya gelen ve konuşma ve hareket etme kabiliyeti olmayan Christy'nin (Daniel Day Lewis) azmi ile neler başardığını anlatır bize. Sadece sol ayağını kullanarak yazı yazmayı sonra da resim yapmayı başaran Christy, doğduğundan beri zihinsel özürlü olduğunu söyleyenlerin aksine, okumayı, yazmayı, resim yapmayı, konuşmayı başarmış, hatta kitaplar yazmıştır.



Christy Dublin'de 22 çocuklu bir ailenin ferdidir. Filmi izlerken de farkedeceğiniz üzere, ne parasızlık ne de onca sıkıntıya rağmen o kadar çok çocuk bu ailenin sorunu değildir, Christy ise asla sorun olmamıştır. Annesinin ona olan inancı, kardeşlerinin ona asla farklıymış gibi davranması en büyük şansıdır. Annesi çocuğunun zihinsel olarak bir kusuru olduğunu asla kabul etmez ve ona yardımcı olmak için elinden gelen herşeyi yapar, kardeşleri onu kendi hayatlarına katarlar, sokakta onlarla birlikte oyunlar oynar, yeri geldiğinde onları korur, ailesine destek olur.



Oyunculuk açısından bakarsak, gerçekten hayran olmamak elde değil. Film bu kadar zorlu bir süreci ve deyim yerinde olursa ayağıyla hayata tutunmaya çalışan bir adamı anlatırken asla klişe duygu sömürülerine girmemiş. O harfleri yazmaya çalışırken yaşadığı zorluk, suratının ifadesi, ailesinin onu sabırla ve umutla izlemesi gerçekten çok etkileyiciydi. Daniel Day Lewis ise oyunculuk bu dedirtti izlerken.


Film ile ilgili tek sıkıntım, filmi izlemeden hemen önce kitabı okumayı bitirdiğim ve kitaba hayran olduğum, çok etkilendiğim için filmin bir yerden sonra bana yetersiz gelmesi oldu. Vikipedi filmin kitaptan uyarlama olduğunu söylüyor, bende ona inandım :) O yüzden kitapta ki bir çok detayı bekledim. İlk harflerini öğrenmesi, resim yapmaya başlaması gibi detayları, çocukluğunu izlemeyi daha çok istedim belki de. Çünkü zorlu süreç aslında ordaydı. Sanki çocukluk fazla çabuk geçti ve 19 lu yaşlara odaklanıldı film de. İçsel dünyasında yaşadığı sıkıntılar, kendini farketmesi, zaman zaman kendinden vazgeçmek istemesi gibi detaylara yer versede film, beklediğim kadar derine inmedi sanki.

Kitaptan ayrı tutarsam film tabi ki çok güzeldi. Ama filmi izleseniz bile kitabını okumanızı da şiddetle tavsiye edeceğim.

IMDB Puanı: 7.8

9 yorum:

  1. konusu çok ağır çok hüzünlü, ama arada izlemek lazım; halimize şükretmek için, nette bulursam izlerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kendi minik dünyalarımızdan arada sıyrılmak gerekiyor. İzlenesi.

      Sil
  2. benim gibi kitabı okumamış sinemaseverler için çok etkileyici bi deneyimdi my left Foot. çok etkileyiciydi. uyarlama olarak bakınca haklı olabilirsin :) geçen seyircikoltuğu'da yazmıştı bunu. takip ediyorsun sanırım onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film çok uzun zamandır vardı bende, erteliyordum hep ama kitabı okuduktan sonra hemen izledim. İzlerken kitap ve filmi ayrı tutamadım, bu kaybım oldu belki de, filme kendimi tam veremedim kitap yüzünden. Takip ediyorum, okudum yorumunu da. Sinema ile ilgili yazan tüm blogları takip etmeye çalışıyorum.

      Sil
    2. işin içine kitaplar girince filmler biraz riskli olabiliyor ne yapacaksın :) tüm sinema bloglarını takip etmek çok zor benim de takip ettiğim çok var ama seninki düzenli olarak takip ettiklerimden söyleyeyim :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim :) Aynı şey benim için de geçerli biliyorsun.

      Sil
    4. rica ederim. sağol :)

      Sil
  3. film de iyi kitabı da. orijinal dilinden okumuştum.
    good choice.
    :)

    YanıtlaSil